Vissa Dagar Är Kortare Än Man Hoppas På

Mysigaste dagen på länge, verkligen. Bara hon och jag. Min syster och jag. Elsa och jag. Tog tåget i lördags, tidigt tidigt, till Sveriges huvudstad. Gick omkring på stadens gator, myste och pratade om sådant som systrar pratar om. Lunchade på en mysig tacobar, och en naccodelux och ett glas cocacola senare var vi ute på den mysiga gränden igen. Shoppade loss i alla möjliga butiker, provade, testade och tittade. Köpte lite gott och blandat, en pyamas, en topp och lite smycken. När vi tröttnade gick vi ut ur gallerian och tittade på Pride-paraden. Vi visste ju att det skulle vara stort, men alltså detta var över förväntan. Folk stod som packade längs gågatan, det var hög musik, dans, glädje, roliga utstyrslar och massa annat. Så härligt! Efter en och en halv timme stående där, delandes på ännu en cola och tittandes på paraden, gick vi tillbaka in i köpcentret och ställde oss i den milslånga kön till frozen yoghurten. Aldrig ätit det förr, men blev så glatt överraskad! Slår nog alla glassar jag ätit tidigare, verkligen värt den långa väntan - helt klart. Sedan blev det dags att gå mot tågstationen där Elsa lämnade av mig efter en lång kram. Köpte mig lite godis och tredje drickan för dagen [värmen-herregud!!] och åkte hem till mormor och Klara och hade en lugn kväll med filmmys och dummle. Bästa dagen PÅ LÄNGE.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

almagreta

♥liv♥ ♥glädje♥ ♥kärlek♥

RSS 2.0