Ju mer dom spottar på mej, desto snabbare kommer jag blomma~

Jag är inte perfekt. Absolut inte, jag är långt ifrån. Jag sviker, ljuger, är självisk och inte bättre än nån annan. Alla har brister. Ingen är mer än människa. Och ag hatar såna som tror de är mer än människa. Det finns ingen, jag lovar dej. Om du en dag hittar någon så säg till. Jag lovar, det finns en spricka i den till ytan perfekta fasaden. Jag sitter inte och letar fel, granska personer från topp till tå för att visa att jag har rätt, ingen är perfekt. Nej, felet visar sig så småningom. Det kommer krypande till dej som en räv som lurar på sitt byte.. Men ser det inte från början, men jag lovar, lovar HELT säkert att det finns något som inte är bra även i den mest beundransvärda kropp. Alla individer har dåliga sidor, mörka sken.

Men. Alla, och då menar jag ALLA har även något bra. Det finns gott i varenda människa, även den värsta av bedragare, den sämsta lögnaren eller personen med det svartaste hjärta. Alla är fina på sitt sätt. Alla är underbara för olika människor och från olika håll. Alla kan göra en god gärning, vara omtänksam, vara snäll, en god vän. ALLA. ALLA. ALLA. Men det märks inte heller från början. Man vet inte vad folk har för bakgrund, eller vad dom har fått utstått. Har man blivit behandlad illa är det svårare att passa in, och behandla bra själv. Det är ingen ursäkt, absolut inte, men en förklaring. Så snälla, döm inte folk, du har inte en aning om vad människan har gått igenom. De kanske har haft ett liv fullt av plågor, vem vet?

Hoppas ni förstår vad jag vill få fram.. Inte anklaga nån, bara visa att vi är olika och att du också kan göra något åt världen.♥


Kommentarer
molly - jmphoto ♥

sv: tack detsamma! ^^

2013-01-19 @ 16:11:13
URL: http://jmphoto.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

almagreta

♥liv♥ ♥glädje♥ ♥kärlek♥

RSS 2.0