Svar på frågestund

1: Varför strata du en blogg?
Svar: Jag startade en blogg för att kunna dela med mig av mina tankar, och för att kunna ha någonstans att kunna skriva precis vad JAG känner för, och vad JAG vill. :)

2: bästa bloggar du följer?
Svar: Jag följer väldigt många bra bloggar, men här är några :D
http://idatallavaaralind.blogg.se/
http://elsaannakristina.blogg.se/
http://elinwikstrooom.blogg.se/
http://oliviaml.blogg.se/
http://mittlivsomjuliaa.blogg.se/
http://www.kenzas.se/
http://fokis.se/
http://kajsaochtuvas.blogg.se/
http://www.sofiatervonen.devote.se/
sen finns det några till men om jag ska skriva alla hinner jag inte svara på de andra frågorna ;)

3: bästa minnet med dina vänner?
Svar: Oj, det var svårt! ar så otroligt många underbara minnen med mina vänner! Men det är självklart mysigt med alla tjejkvällar jag haft, alla halloweendagar jag varit med mina närmsta, peace and love, O-ringen 2011&2012, en gymnastik resa med mina kompisar och mycket, mycket mer!

4: favo färg?
Svar: Får nog bli orange tror jag, om jag inte får välja svart och vitt! :D

5: hur grym är jag från en skala 1-10?
Svar: Haha går inte, måste minst bli 11 Sötatse Fia! ;*

6: när började du blogga?
Svar: Jag började blogga november 2011 :D (kolla inte arkivet haha..)

7: varför bloggar du just på blogg.se?
Svar: Jag vet inte faktiskt, tror det har att göra med att min syster kan designen väldigt bra här så hon kan hjälpa mig med den. Annars så visste jag nog inte att det fanns någon annan bloggsida när jag började blogga, och
sen har jag inte orkat byta :)

8: gillar du justin bieber?
Svar: Njaa helt okej.. Han är snygg iallafall :D

9: vad tycker du om att göra på fritiden?
Svar: Jag gillar att umgås med mina fina vänner och min familj, men annars träna, chilla framför TV:n och så blogga förstås!

10: vad drömde du om i din senaste dröm?
Svar: Jag drömmde när jag sov över hos Elin förra helgen att min kanin rymde, och sen när jag hittade henne så hoppade hon in i mig och gick sönder i typ 1000 bitar, jag va alldeles skräckslagen när jag vaknade haha ;)

11: pratar du i sömnen?
Svar: Jag tror att jag mummlar lite ibland, iallafall när jag är sjuk eller när jag drömmer nån mardröm..

12: gillar du godis?, klart du gör men ändå ;)
Svar: Jaa, jag ÄLSKAR godis. Förstår mig inte på folk som har godisförbud, hur klarar ni er!?

13: Vad är ditt fullständig namn?
Svar: Alma Greta Kristina Andersson, därav mitt bloggnamn :D

14: Chips/godis?
Svar: Får nog bli godis, om jag inte får välja båda...

15: Fanta/cola?
Svar: COLA :D

16: Katt/hund?
Svar: Hund tror jag nog, men katter är också hur gulliga som helst!! :')

17: Mobil/dator?
Svar: Skulle inte klara mig utan något! Men om jag måste välja så får det bli dator.

18: Sommar/vinter
Svar: SOMMAR, utan tvekan!!

19: Vilka idrotter går du på?
Gymnastik och orientering. Men sen tränar jag även skidor med profilen, styrka själv och är ute och går/springer ibland.

20: Beskriv hur ditt drömhus skulle se ut?
Svar: Har inte riktigt funderat på det.. Men tror att jag vill ha en ganska stor familj som bor i ett stort, vitt hus, helst med sjötomt :)

21: Vad vill du bli när du blir stor?
Svar: Oj, svår fråga!! Men tror jag vill jobba inom musik, dans eller skåespeleri. Annars typ fotograf eller känd bloggerska :)

22: Från skala 1-10 hur mycket gillar du ditt utseende?
Svar: Asså tror inte jag kan svara på det.. Så svår att säga, för vissa dagar när jag vaknar så känner jag verkligen att jag är den fulaste människan i världen, men andra dagar så kollar jag mig i spegeln och är väldigt nöjd med mitt utseende. Så jag vet inte!!

23: Favorit färg/mat?
Svar: Färg: Orange, Svart, Vit.
Svar: Mat: Tacos eller kyckling :D

24: Favorit högtid, varför?
Svar: Älskar julen! Tänk all mat, allt godis, man får vara med dom man älskar mest, inget stress, och självklart alla julklappar! :D

25: Heter du Alma?
Svar: Haha Ella.. Nej jag heter Bodil, det vet du väl!?

26: Gillar du glass?
Svar: Nej, jag ÄLSKAR glass ;))))

27: Vilken är din favoritglass?
Svar: Choklad!

28: Har du någon idé till filmen?
Svar: Haha jaa massor, men vi tar det privat ;)

29: Vilken mer fråga ska jag ställa?
Svar: Gillar du kebab??

30: kul i trupp2 utan meeej? ;)
Haha jadåå, fast vi saknar verkligen dej här förstås! :')

31: favorit färg?
Svar: Orange & svart & vit.

32: bästa kompisar?
Svar: Oj, har så många! Ska jag säga alla era namn så måst jag hålla på hela dagen! Men mina tre ALDRA närmaste är nog Stina, Sofia och Ella. Men jag har många som är lika bra, men de är de här 3 jag är mest med om man säger så ;) Och alla de andra vet vilka ni är, och du är absolut en av dom Olivia! :')

33: favorit ben&jerry's?
Svar: Oj.. Får nog bli cookie dough :D

34: Va har du för färg på din tandborste?
Svar: aww, JulaGullan :') Den är grön!

35: kramar eller pussar?
Svar: Älskar kramar! vAr som helst, när som helst, vem som helst! Men pussar är förstås också mysiga :')

36: hjärtan eller stjärnor?
Svar: Hjärtan tror jag, stjärnor är så kantiga ;)

37: om du skulle va ett djur, vilket?
Svar: Oj.. Många av mina kompisar har beskrivit mig som apa (bland annat du, Stina), men jag själv tycker nog jag skulle vara en åsna typ. Apor är för smidiga för mig..

38: hundar eller katter?
Hundar.

39: blå eller rosa?
Svar: På kläder har jag mest rosa, men tycker nog att färgen blå är lika fin, speciellt om det är ljusblå!

40: hur långt hår har du?
Svar: Haha Stina.. Ha inte mätt precis men skulle tippa på typ 3, 3,5 decimeter kanske.. ;))

41: hur lång är du?
Svar: Sist jag mätte mig var jag 1,63,5, men nu skulle jag tro att jag är kanske 1,66 i allafall :D

42: små eller stora bokstäver?
Svar: Jadu.. Små tror jag :)

43: älskar du mest i världen?
Svar: Mina fina vänner, bland annat dej Stiniii<3 :')

44: sämsta klädköpet?
Svar: Oj, det var svårt! Men det är nog en vit och blå T-shirt som jag inte andvänt nästan någonting sen jag köpte den. Den är fin, men passar liksom inte på mig..

45: bästa klädköpet?
Svar: Min gråa mössa+ en orange tröja :D

46: vilken är din favvo bokstav?
Svar: A,  såklart :D

47: äpple eller päron?
Svar: Äpple tror jag..

48: när vill du gifta dej?
När jag blir stor? Nej men när jag hittat den rätte haha ;) Kanske runt 30, 35? :D

49: ska din drömkille...
- ha gröna, blåa eller bruna ögon?
Svar: Vet inte, bara han har det där lilla extra i blicken, ni vet när man känner att man bara blir lycklig när han tittar på en? Färgen spelar inte så stor roll, men klarblåa ögon är superfint tycker jag :)
-vara 175cm lång eller 180cm lång?
Svar: Spelar absolut inten roll huvudsaken är ju insidan, men just nu tycker jag att långa killar är söta :D
-börja på bokstaven E eller V?
Svar: Haha jadu.. Ingen aning ;))
-gilla färgen blå eller grön?
Svar: Min favorit av dom två är Blå, så får nog bli den då :)
-vara blond eller brunett?
Svar: Som sagt spelar det ingen som helst roll med utseendet för mig, så jag vet inte!!! Men om jag måste... Så får det bli blond :D

Så.. Det var alla :D Hoppas ni är nöjda med svaren, kommentera om det är något ni undrar över mina svar, eller har någon mer fråga!
KRAM♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

almagreta

♥liv♥ ♥glädje♥ ♥kärlek♥

RSS 2.0