Mitt I Allt Det Vackra

Hej ni fina.
Ni som fortfarande kikar in här då och då. För trots att jag inte bloggat sedan snön låg på marken så har jag ändå några trogna läsare kvar. Tack för att ni tar er tiden, och kikar in!
Just nu är livet så där bra som det lyckas vara ibland. Sommaren har kommit och det är för underbart. Dock.. Skolan tar om möjligt mer tid än någonsin och orden lyder som de gjorde förra gången jag skrev. Jag hinner inte. Jag tänker försöka i skolan och plugga ordentligt, nu när sommarbetygen är så nära. Så därför väntar jag med bloggandet ytterligare några veckor. För jag vill inte att platsen där jag lämnar känslor och tankar ska vara en plats som jag går till av måste, där jag lämnar en text ett par gåner i veckan bara för att jag är tvungen. Hur mycket jag än längtar efter att blogga så tänker jag ändå hålla ut tills lovet. Tiden som jag längtar något så innerligt till. Men jag håller ut, det gör jag. Så jag tänte bara skriva lite, vad jag gör, för att få tiden att gå till sommaren börjar på riktigt. Och visst är det väl för underbart, ändå?

Tar igen halva livet med Elin i form av 2-timmars skypesamtal, äter milkshake tills frysen gapar tom på jordgubbar, går i affärer med Stina flera timmar, endast för att mysa och ha det bra. Tränar det bästa jag vet ända tills huvudet skriker och halsen gör ont. Jag blir sjuk och ligger hemma, tittar på Eva och Adam och gråter till de barsliga, men ack så fina sluten. Dansar på lunchrasterna tills svetten rinner, pratar ut med Ida om allt mellan himmel och jord. Planerar helgens bestyr som leder till Orsa och tre dagars orientering och kompishäng. Åh, nu lever vi.♥

Så när sommarlovet kommer, då är jag tillbaka, puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

almagreta

♥liv♥ ♥glädje♥ ♥kärlek♥

RSS 2.0