RM i truppgymnastik (del 1- innan resan)

Skrev i något inlägg för ett tag sedan att mitt gymnastiklag ska till RM i Göteborg i April. Nu är vi inne i April månad och tävlingen är om mindre än en vecka!! Så jag tänkte ta och berätta lite kort vad det innebär att åka på RiksMästerskap i truppgymnastik.

Jag kommer ta ledigt från skolan på fredag, då vi ska åka vid ett till Göteborg. Eftersom jag är den enda i laget som bor i Borlänge så sker avresan från Falun, lugnet. Sedan kommer dem och plockar upp mig i Borlänge. Vi sitter på en gemensam buss hela laget ända ner till Göteborg där vi troligtvis checkar in på en skola där vi kommer bo och äta.

Sedan vet jag inte riktigt hur det går till med själva tävlingen (eftersom det är första gången för mig), men jag skulle tro att alla lag tävlar först på lördagen, i olika poler (heat) och sedan går ett visst antal vidare till finalen på söndagen. Då det är närmare 70 lag anmälda så tar det ett tag att gå igenom alla tävlande, så vi kommer hem sent på söndag kväll. Jag skulle bli så sjuuuuukt nöjd om vi kom till finalen, men man vet ju aldrig. Vi får hoppas på det bästa!
Nu är packningen, träningen, taggningen och peppningen i full gång, vi är nervösa och förväntansfulla omvart annat, men åh, jag längtar så otroligt mycket!!


Kommentarer
zandra

Kolla jättegärna min blogg, har ny design, kommentera vad du tycker eller nå :)

Svar: tack, jag ska kika!
KramKram :)
Alma Andersson

2013-04-10 @ 21:52:32
URL: http://nattstad.se/zandralindblom


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

almagreta

♥liv♥ ♥glädje♥ ♥kärlek♥

RSS 2.0