För Sommaren Är Ju Här I Högsta Grad

Dagarna går i ett och tiden bara rinner iväg. Sist jag skrev här var jag i Falun och sommarjobbade dagarna till ända. Hann även med att träffa Elin och nog är hon för härlig, den tjejen. Vi gör de fulaste jordgubbsbakelserna någonsin, men ack så goda. Bakar kladdkaka och kikar på film, cyklar, hoppar studsmatta och har det så där bra som man ska ha det på sommaren. Och sedan kommer midsommar. Vädret är för en gångs skull fint, där vi befinner oss i den lilla byn Rällsjöbo, och vi dansar och äter oss mätta på godis. Jag tycker om att bada, fastän vattnet är iskallt. Jag älskar att äta grillmat och nybakad rabarberspaj. Leka med släktingar man inte träffat på år och dar, sitta sent på kvällarna och sjunga och prata. Underbart är det, att sitta i solen och binda kransar, vara ute på timmlånga löprundor, umgås med familjen och mysa. Och nog är det väl en sådan tur, att det är sånt vi gör, när vi är i sommarstugan.
Nu befinner jag mig i Leksand hos mormor, och här tänker jag stanna till måndag/tisdag. På onsdagen står ögonbrynsfärgning och tandläkarbesök på schemat och resten av veckan ska jag börja fixa i mitt rum, åh, vad där kommer bli fint!
 
 


Kommentarer
Sanna Widman

Fin bild :)

Svar: åh, tack så mycket!
Alma Andersson

2013-06-22 @ 19:24:07
URL: http://FotbollsSanna.blogg.se

Du gillar ju inte rabarberpaj? :-) fin text annars <3

2013-06-23 @ 19:15:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

almagreta

♥liv♥ ♥glädje♥ ♥kärlek♥

RSS 2.0