Konditionsmål

Kom att tänka på en sak igår när jag gick upp för en backe till träningen. SJUKT vad dålig kondition jag har. När jag tänker efter har jag egentligen inte tränat kondition på hela vintern mer än nån gång ibland, och det har liksom satt sina spår. Jag tycker det är så synd, för vanligtvis tycker jag det är otroligt tråkigt att träna kondition, och det blir ju ännu tråkigare om jag har dålig kondition. Älskar att träna tex styrka och gymnastik, explosivitet osv, men just att sätta på mig springskorna och jogga i en timme har jag jättesvårt att hitta motivation till. Så nu har jag tänkt att starta ett "projekt", så min kondition är något bättre till orienteringssäsången i sommar. Jag tänkte börja med att springa en halvtimme minst en gång varje vecka, då jag tränar gymnastik tre gånger och har profil en gång i veckan så måste börja lite lugnt. Om några veckor kanske jag kan öka till två-tre gånger och även springa lite längre. Jag delar alltså med mig av detta för att jag ska bli mer motiverad, för att kunna 'redovisa' för er varje vecka. Håller alla tummar jag har för att jag ska klara av det! Kram




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

almagreta

♥liv♥ ♥glädje♥ ♥kärlek♥

RSS 2.0